Stopka strony i jej przydatność, gdy chodzi o pisanie prac w Wordzie

W stopce strony umieszcza się takie informacje jak na przykład numery stron czy odnośniki do słów lub zdań w tekście. Pisanie prac zazwyczaj bowiem wymaga umieszczania takich właśnie elementów w tekście, i zazwyczaj szczegółowo określa ich rozmieszczenie oraz wielkość. Najprostszy sposób na umieszczenie numery strony to wejście w opcje nagłówków i stopek na karcie Wstawianie.

Bardziej zaawansowane opcje można znaleźć na karcie Projektowanie. Tam można bardziej szczegółowo określić wszelkie wymagania, jakie ma spełniać stopka, czy jaką wielkość mają mieć umieszczane w niej elementy. W stopce można także umieszczać na przykład grafikę, czy inne elementy, takie jak pole tekstowe. Większość tych elementów umieszcza się przy pomocy karty Wstawianie.

Ponieważ pisanie prac zazwyczaj zajmuje bardzo dużo czasu, najlepszym wyjściem, aby za każdym razem nie zmieniać wyglądu czy układu stopki, jest zdefiniowanie własnego stylu dotyczącego tych właśnie elementów. Dzięki temu podczas pisania nie jest konieczne zmienianie tych ustawień za każdym razem, co na pewno jest o wiele łatwiejsze, i znacznie przyspiesza cały proces tworzenia i pisania pracy, a przecież o to chodzi, aby sobie pracę ułatwiać.